tisdag 2 oktober 2012

Det blev en bok...

I dag hämtade jag boken från förlaget. Den hade alldeles just anlänt från tryckeriet. Den känns bra i handen; inte för tunn, inte för tjock. Omtumlad släpade jag hem en kasse böcker och färden gick via lekis. Barnet ville genast titta på boken som äntligen konkretiserats. Hon tyckte att pärmen var fin och konstaterade sedan att jag har lite större leende än Anki på bilderna längst bak i boken.

Sedan började hon läsa titeln med en del möda, och vid "hjälte" hjälpte jag lite.
- Vardagshjältar - handlar den här boken om hjältar?
- Det finns många olika sorters hjältar, och den här handlar om en del av dem.

Väl hemma ville hon att jag skulle läsa högt ur boken. Det gjorde jag. Jag valde det sista stycket i efterordet.

Sedan funderade vi på hur uttänjda hjärtan egentligen ser ut.
//malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar